top of page
Rosa till Orange Gradient

Support som den ska vara!

MMS/Surf inställningar
I regel så kan man alltid skicka ett tomt sms till nummer 123 för att
få de aktuella inställningarna rörande surf och MMS. Ifall det inte
skulle gå så kan ni följa guiden nedan:

iPhone:
Börja med att gå in på inställningar.
Gå sedan in på Mobilnät
Gå sedan in på Mobilt datanätverk.
I inställningarna ska ni ändra dessa fält:
APN: sp.tele2.se [1] (Denna ska ändras både under mobildata och MMS)
MMSC: http://mmsc.tele2.se
MMS-Proxy: 130.244.202.30:8080
Backa ut ett steg för att spara inställningarna. Man kan behöva
starta om telefonen.

Android:
Börja med att gå in på Inställningar.
Gå sedan vidare in på Anslutning.
Gå sedan in på Mobilnätverk.
Välj sedan Åtkomstpunktsnamn.
Välj sedan den APN som är aktiverad (Brukar indikeras med en grön
eller blå ”boll” bredvid namnet)
I inställningarna ska ni ändra dessa fält:
APN: SP.tele2.se [2]
MMSC: http://mmsc.tele2.se
MMS-Proxy: 130.244.202.30
MMS-Port: 8080
Ifall ni har 3 prickar upp i det högra hörnet, klicka då på dom och
välj ”Spara”. , Man kan behöva starta om telefonen.



Starta igång din röstbrevlåda
För att administrera din röstbrevlåda så ringer du 222 från din mobil och följer sedan instruktionerna. Du kan alltid kontakta kundtjänst ifall du behöver hjälp med detta.


Vad är WiFi-samtal?
WiFi-samtal är en bekväm och ekonomisk lösning när täckningen inte räcker till. Med WiFi-samtal använder din mobiltelefon tillgängligt WiFi-nätverk som en förstärkare för att ansluta till Tele2-nätet. Supersmart ifall du bor i ett hus som är byggt av betong och andra material som försvårar för radiovågor att tränga igenom.

När det gäller kostnader fungerar WiFi-samtal precis som vanliga samtal, det är alltså ingen extra kostnad för tjänsten i sig och ingen datatrafik debiteras.

Mobiler med stöd för WiFi-samtal
Modeller tillverkade efter 2019 har stöd för WiFi-samtal som standard.



Spärra SIM-kort
Har du tappat bort eller blivit bestulen på din mobiltelefon eller ditt modem/router behöver du så fort som möjligt kontakta oss för att stöldspärra både hårdvaran och abonnemanget.

1. Kontakta kundservice för att spärra ditt abonnemang. Abonnemanget spärras direkt om du ringer kundservice under ordinarie öppettider. Är kundservice stängt aktiveras spärren först när kundservice har öppnat igen. Nytt SIM-kort skickas till din folkbokföringsadress inom ca 3-5 dagar.

2. Det nya SIM-kortet aktiveras automatiskt inom 15 minuter från att du har slagit på mobilen med SIM-kortet i.



Vill du ha hjälp med PIN- och PUK-kod
Du kan enkelt få reda på din pin- & pukkod genom att kontakta kundservice via kontaktformuläret eller
ringa oss på

0774-10 22 66


 

Uppsägning av avtal
Det är alltid tråkigt när en av våra kunder väljer att lämna oss som kund. Men självfallet så kan vi hjälpa er med det. Ni kan använda kontaktformuläret eller så kan ni ringa oss på

0774-10 22 66



Din faktura
För att se din faktura kan du logga in på https://mypage.nordfincapital.com eller så kan ni kontakta oss direkt via kontaktformuläret eller så kan ni ringa oss på

0774- 10 22 66



Olika betalsätt
Autogiro
Du kan läsa och ladda ner en autogiro blankett under fliken Kundservice/blanketter.

E-Faktura
E-faktura ansöker du om på din internetbank, När du ska anmäla e-faktura och ska söka efter oss som betalningsmottagare så söker du på “Nordfin Capital III AB”.

Pappersfaktura
Det går självfallet att få fakturan på papper också, men då tillkommer en fakturaavgift på 49:-



Din första faktura
Vi fakturerar alltid alla avgifter i efterskott. Detta innebär att din första faktura kommer innehålla abonnemangs- och trafikkostnader från det datum du tecknade tjänsten till den sista i månaden.

Vi fakturerar alltid i hela månader. Har du därför tecknat ditt abonnemang mitt i månaden kan din första faktura komma att vara högre än väntat. Exempel: Du har tecknat ditt abonnemang 14:e februari. Då vi fakturerar hela månader skickar vi inte ut någon faktura förrän i april. Fakturan kommer då innehålla avgifter från 14/2-28/2 och 1/3-31/3.



Tillbaka

mmssurf inställningar
Röstbrevlåda
vad är wifisamtal
Spärra sim
vill du ha hjälp med pin o puk
Uppsägning av avtal
Din faktura
Olika betalsätt
Din första
bottom of page